State Department, NED, Soros & CIA links to "regime change" dissidents in Belarus, MidEast
Peter Myers, March 6, 2011.

My comments are shown {thus}; write to me at contact.html.

You are at http//mailstarnet/nonviolence-State-link.html.

NED = National Endowment for Democracy, a CIA front

It works with George Soros' Open Society Institute, Freedom House (a "nonprofit", ie a tax-free Foundation) and Gene Sharp's Albert

Einstein Institution. Gene Sharp wrote the manual for overthrowing regimes.

Chomsky, Zunes & Zinn defend Gene Sharp, say Meyssan wrong about CIA link: Sharp-Soros-NED-CIA.html.

(1) State Department, NED, Soros & CIA orchestrate Electionriots in Belarus - Israel Shamir

(2) Cable VILNIUS 000732 - US Embassy on courier bringing USAid to NGOs

(3) Soros conference on Belarus organized by Open Estonia Foundation

(4) Belarus declares Soros Foundation not eligible for tax concessions, fines it $3 million

(5) Soros says his Foundations "will not play by Mr. Lukashenko's rules"

(6) Guardian's misleading headlines attempt to sway Belarus election against Lukashenko - Shamir
(7) Iran's Fear Of A George Soros-Funded "Velvet Revolution"

(8) Soros funding Iran opposition. Iran calls him "Jewish tycoon and the mastermind of ultra-modern colonialism"
(9) State Dep't organizes Youth Movements for further Color Revolutions, with Google & Facebook
(10) State Dep't sponsors Alliance of Youth Movements for REGIME CHANGE

(11) The Wikileaks-Egypt-White House-US Government Connection

(12) Egypt protests: secret US document discloses support for protesters

(13) Hillary confirms that State Dep't funded Egyptian labor unions

(14) NYT traces Arab revolutions to Gene Sharp, Peter Ackerman's ICNC & Stephen Zunes

(15) Middle East uprisings take cue from Gene Sharp's guide to non-violent revolution

(16) Egypt's April 6 Youth Movement modelled on Optor (links to Gene Sharp & NED) - Eric Walberg
(17) Video game teaches how to conduct a large-scale peaceful protest

(18) A page from a Leaflet distributed to Egyptian protestors

(19) Songs and chants to rally the demonstrators

(20) Russian military: "Airstrikes in Libya did not take place"

(21) Al Jazeera reports about Libyan jets firing on protesters are "unverified and questionable"

(22) Castro & Chavez say US is fomenting unrest in Libya

(23) "Progressives" paving the way for a US takeover of Libya?

(24) Peter Singer calls for military intervention in Libya

¥ PDFmyURL.com


http://mailstar.net/contact.html
http://mailstar.net/Sharp-Soros-NED-CIA.html
http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01
http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01

(25) .S.0O. Trots arrested for plotting Egypt style protest in Zimbabwe

(26) International Criminal Court launches probe of Gadhafi

(27) China on guard against protests inspired by uprisings in North Africa & MidEast

(1) State Department, NED, Soros & CIA orchestrate Election riots in Belarus - Israel Shamir
From: Israel Shamir <adam@israelshamirnet> Date: 01.01.2011 06:45 PM Subject: [shamireaders] Belarus

http://www.counterpunch.com/shamir12312010.html

New Year's Edition December 31, 2010 - January 2, 2011
Paradigm in Belarus

The Minsk Election in a Wikileaks Mirror

By ISRAEL SHAMIR

Wikileaks once again has provided the proof positive to unlock a mystery. It's not the stuff of attention-grabbing headlines and retweets, but
it does illustrate how the US State Department can orchestrate riots in a quiet Eastern European country. As an international observer of
the December 2010 elections in Belarus, |was witness to both the orderly vote and the shocking riot. This is the story of Belarus and how
dollars were used to subvert and embarrass this peaceful constitutional republic.

The Setting

Belarus in December is the ultimate winter land; a fair Nordic forest nymph dressed in a thick, luxurious lilywhite cloak - for it is much too cold
to go naked. Outside the city, an endless white expanse meets the eye, broken only by a few sturdy houses and a church. The lonely roads
are enlivened by white hares that leap from icy roadsides and flocks of wild geese that transverse the cloudy welkin. All is white in this
country, as if in order to justify its name, for Belarus means the White Rus. The Rus were the Viking states established in the Slav hinterland
a millennium ago, and so Belarus is forever connected to the Great Rus of Russia.

The people of Belarus are not very different from their Russian neighbors but they do have their own character, just as the Northerners of
Yorkshire differ from the Southerners of Somerset. They are fair and calm, peaceful and orderly, obedient and enduring. The sparsely
populated Belarusian borderland was a battleground between East and West for centuries; the last war cost them one third of their
population, the highest loss suffered by any country in WWII. The capital of Minsk was completely destroyed, Fallujah-style, by the Luftwaffe.
Once upon a time, its forests and marshes trapped crack divisions of the German SS; now they sit again in peace, healed by many snowfalls.

After all this incessant white wilderness, Minsk is surprisingly civilised and human-sized; it was rebuilt in the comfortable 1950's and
refurbished fairly recently. The streets are neat and fit for pedestrians, small cafés are made cosy with glowing fireplaces, and there are
English newspapers on every table. A large and festive Christmas tree marks the main square, which has been turned into an ice rink for the

¥ PDFmyURL.com


http://www.counterpunch.com/shamir12312010.html
http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01
http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01

holidays, and pretty young girls in white skirts and red scarves skate the day through with smartly dressed boys. The rink is open and free for
all, just as in Scandinavia. Indeed, Belarus is the East European counterpart of the Scandinavian socialist states of yesteryear; but while the
Swedes and the Danes are busy dismantling their social systems, Belarus has so far resisted the drive toward privatization.

It will take you a long time before you spot your first policeman, usually a simple traffic cop. There is no sign of a police state here: no
mysterious black cars, no furtive stillness, no Soviet-style drabness, no post-Soviet garishness. The youngsters are stylish, friendly and
open. The streets are crowded, paved and clean. The President of Belarus, the man the US State Department calls the last dictator of
Europe, walks freely among his people.

But what is a dictator these days? The epithets aimed at world leaders are surprisingly consistent, but the words themselves have been
redefined. To earn the title of 'dictator’, it seems that a leader need only spurn the advice of the IMF. If a leader chooses not play along with
NAT O, he may well qualify for the title of 'bloody dictator'. We have been told that Castro is a 'dictator'. We have been told that Chavez is a
'dictator'. We are now being told that Ahmadinejad is a 'bloody dictator'. Long-time thorns in the flanks of US imperial might are eventually
upgraded to 'monster’ status, as were Stalin and Mao. Belarus itself has one of these State Department titles: it is to be called a 'rebel state'.
When the USSR was broken down into digestible chunks, it was tiny Belarus that chose to keep the Soviet flag, the Soviet arms, and the
socialist ethos. Belarus was not as quick as other countries to cast off what was stable and good within the Soviet system. While other
countries suffered under IMF-imposed privatization, Belarus took the slow and steady path to intelligently upgrade and restore their
industries and cities. End result: Belarus is as up-to-date as any country in the East.

December 19, 2010

Iwas in Belarus to observe the Presidential election, and to tell the truth | was expecting some sort of staged little event to mar the day. The
outcome of the election was in little doubt. The people were happy, fully employed, and satisfied with their government. They were well
aware of what had happened when neighboring countries had embraced the IMF, and they felt no ideological need to tread that same dark
road. Some people, however, are more motivated by dollars than patriotism, and these are the people | was expecting. The pro-Western
'Gucci' crowd can always be counted on to protest the choices of the majority. They actually overturned the vote in nearby Ukraine in 2005,
and the orange gangs succeeded in stealing the presidency for five long years. If they cannot convince the people with Western dollars, then
they simply riot and try to take it by force.All day long | watched the people of Belarus queuing at their election booths. | spoke to many of
them. Their President Lukashenko is an East European Chavez, who stubbornly sticks to the socialist way. A friend of Hugo Chavez and the
Castro regime, he gets his oil in Venezuela and Russia, does business with the Chinese, and tries to maintain good relations with his
neighbours. The people know him, and know what to expect from him. Hardly anybody knew the opposition candidates by name. There were
official election posters hanging in every election centre, and these posters carried the name and photo of each candidate, but these
strangers and their feel-good slogans could not touch the national spirit.

The voting was as clean as any other European election, and was attended by hundreds of international observers; no one noticed any
irregularities. Each person's vote was secret, and they cast their ballots without fear. Even most pro-Western analysts, like Alexander Rahr
of Germany, concurred: Lukashenko carried the elections with an astounding 80 per cent of the popular vote. Exit polls showed similar
results. Like it or not: he won.

¥ PDFmyURL.com


http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01
http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01

It was only after the news began to report the exit poll results that the opposition forces in Minsk perhaps some five thousand strong -
began to march from the main square towards the government offices. They walked peaceably, and so did not attract much police presence.
There were certainly much fewer police on hand than what a similar march would draw in London or Moscow. The government expected a
rally at the square. They did not expect these well-dressed people to begin storming the building where the votes were counted! This mob of
educated and well to do urbanites smashed the windows and broke the doors in an effort to break into the building. It was clear to all
bystanders that this riot was anything but spontaneous and that this was a determined attempt to destroy the ballots and invalidate the
election.

The live broadcast of rioters forcing their way into the building shocked the republic. The people of Belarus expect and demand an orderly,
law-abiding society. This is always the moment of truth for authority: challenges from outside the law must be met with immediate and lawful
force. The police waded into the violence and detained the rioters. But Belarus is not China, and this was not Tiananmen Square. It was not
even Seattle or Gothenburg. There were no casualties; the whole event was comparable to the kind of riot raised by Manchester United, or
say Luton fans after their defeat by York. Certainly the thing was disgraceful; yet suddenly, as if on cue, my colleagues, my fellow journalists
in the press centre, began to send hysterical cables extolling the dreadful bloodshed caused by the last dictator's secret police. Thank God,
the Belarusians are too orderly for such excesses. Even the opposition Communist party approved of sending in the riot police. A threat to
an orderly election is a threat to everyone; it is a threat to the basis of any democracy.

My cynical friend, the professor of local university and no sympathiser of Lukashenko (the President is a boorish moron in his eyes) said this
to me: the opposition had to make a good show to justify all the grants and subsidies. The dollars pour in from the State Department, the
NED, from Soros and the CIA in an effort to undermine the last socialist regime in Europe. All this money keeps the opposition leaders in the
style they are accustomed to, but once in a while they are expected to show their mettle.

Wikileaks has now revealed how this undeclared cash flows from US coffers to the Belarus "opposition". In the confidential cable VILNIUS
000732 {http//iwww.cablegatesearch.net/cable php?id=05VILNIUS732}, dated June 12, 2005, an American diplomat informs the State
Department that Lithuanian customs detained a Belarusian employee of a USAID contractor on charges of money smuggling. The courier
was arrested as she attempted to leave Lithuania for Belarus with US$25,000. In addition, she admitted that had moved a total of
US$50,000 out of Lithuania on two prior trips.

In case it's not obvious by now, these dollars are just the tip of the iceberg of cash that flows from US taxpayers to fund the Belarus
opposition. A Lithuanian official boasted that the Government of Lithuania "uses a variety of individuals and routes to send money to groups
in Belarus, including its diplomats". Lukashenko has always maintained that the US has spent millions of dollars to dismantle the government
of tiny Belarus. Western officials automatically denied it. The Western press ridiculed it: BLOODY DICTAT OR BLAMES OPPOSITION ON
YANKEE MEDDLING. The proof is written in a confidential cable from a US Embassy to the US State Department. It is undeniable.

The Allure of Lukashenko

Why does the US need to pay people to oppose Lukashenko? What is the secret behind Lukashenko's charm? He was democratically
elected in 1994 just as the USSR was disintegrating. In a way, he was able to transform a chaotic collapse into a graceful denouement. He
stopped privatization, he ensured full employment for everybody, he fought and defeated organized crime; in short, he preserved order and

¥ PDFmyURL.com


http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01
http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01

maintained the existing social network intact. For a visiting Westerner, Belarus is a rather neat and well-functioning minor East European
state, not very different from its Baltic neighbors. But for an arrival from Russia or Ukraine, theirimmediate neighbors, it is the Shangri-la of
the post-Soviet development they could have had. They, like Belarus, could have had clean streets, full employment, shops selling local
products, police that do not extort bribes, pensions for old people, and economic equality.

Lukashenko stopped the kind of IMF privatization schemes that had ruined Belarus' neighbors. In Russia, a few cronies of then-President
Yeltsin (like the now-imprisoned billionaire Khodorkovsky) walked away with whole industries, iron mines and oil basins. Much of it they sold
to the Western companies who raided the East in a rapacity unprecedented since Cortez' visit to America. While ordinary Russians lost their
jobs, their homes, and their social services, the super-rich oligarchs began shopping for real estate in Belgravia and the Cote d'Azur, for big
yachts and football teams. It was President Putin who put a stop to this IMF-organized fire sale of assets and saved Russia, but no one will
ever forget the nightmare of the "awful Nineties".

Organized crime is a big problem in the post-Soviet space. Just last month Russian citizens read about a gang that had forced its rule upon
the prosperous Kuban district of Russia, raping and murdering at will for years, the gangsters and the cops sharing alike in the crimes and the
spoils. But in Belarus, there is no organized crime, no Mafia-like secret structures."The gangsters ran away in the Nineties," | was told by the
natives. Policemen take no bribes in Belarus, a feat still beyond the reach of any other ex-Soviet state. Lukashenko achieved this police
compliance by granting retired policemen decent pensions, well above average, and by mercilessly ridding the service of corrupt cops.

In Belarus, there are no oligarchs. Socialism is limited to major employers; private property and private businesses are absolutely respected.
The local businessmen told me that there is little corruption, and much less than in neighboring countries. There are plenty of prosperous
people but no super-rich; there are many nice cars on the streets of Minsk, but much fewer and much fancier are the cars in Moscow, where
it might be said you are in a Bentley or on foot. The vast majority of cars in Minsk are modern European and Japanese economy vehicles.
The old Soviet cars are practically gone.

Belarus has no national, ethnic or religious strife. Catholic and Orthodox churches share the same square; the many mosques and
synagogues were built centuries before multiculturalism appeared. The East was always multicultural: Orthodox peasants, Catholic nobility,
Jewish traders and Tatar horsemen lived together in Belarus long before the 15th century when this land was a part of the Great Duchy of
Lithuania, then the greatest state of Europe. The old Belarusian language was the language of the Duchy, and Belarusian warriors together
with Polish and Russian soldiers defeated the crusaders on the fields of Grunwald 500 years ago.

The opponents of Lukashenko tried to play the ethnic card that was so efficient in Ukraine and Lithuania at alienating traditional allies. They
promoted Belarus nationalism and the old Belarus language, but both turned out to be non-starters. The opposition's beatific vision of a
Belarusian ethnic revival is very poetic, like the revival of Welsh, but this practical people is not willing to fight over it. Lukashenko's Soviet-
style economy preserved the sources of local production, and alongside the ubiquitous imports you will find that the core staples are
provided locally. Belarusian cheese, milk, bread and vegetables are all organic and Russian visitors always buy and carry home as much as
they can carry of the delicious, healthy and inexpensive stuff. Their industry also remained intact, even as the IMF shepherded their
neighbors into third world status with a speedy process of de-industrialization. Belarus still produces everything from TV sets to tractors,
from giant lorries to Ives Saint Lauren-designed fashions.

¥ PDFmyURL.com


http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01
http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01

Belarus has no political parties. This is not a case of one big political party like in Russia, nor s it the good-guy/bad-guy dual party system as
in the US. No political parties at all. The parties are not forbidden, but they just have not developed. This was one of the great ideas of
Simone Weil, the profoundly radical French philosopher, though she would have them banned altogether.

Belarus represents an interestingly successful model of economic development. It has reminded the world that a wise ruler can save a
country. This lesson is an especially timely one since the IMF has littered the globe with bankrupt and insolvent countries. The world is now
looking at the IMF and other international investors with caution. Monetarism is bankrupt. Military aggression, on which Bush relied, has
failed. We live in the post-crisis era. A search for other ways of development is now underway. Now people are starting to think:isn't there a
better way? Belarus may lead the way.

One of Belarus' major achievements is that it was able to fend off the large international companies. During the 20 years of western raids
around the world, tiny Belarus was able to preserve its assets. This is a very important lesson for many countries. Belarus may not have
produced a single Abramovitch, but the country is home to millions of rather content ordinary citizens.

The vast majority of the Belarusian people are content with their lives. Their salaries are modest, on a par with neighboring Russia, but they
have no unemployment and they do not worry that their place of work will get shut down. Their cities are clean, their food is inexpensive, the
heating and rent are heavily subsidized, and transport is well organized. They are not subservient to the Wall Street, Goldman Sachs, the
Pentagon, nor to the Masters of Discourse. They are the cause of soul-searching for their neighbors, a living proof that the Soviet Union did
not have to be destroyed, that socialism can work, and that it often works better than financial capitalism.

It is exactly for this reason that the bad guys wish to destroy Belarus.

The country is isolated from the West: it is very difficult for a Belarusian to go and visit his cousin in neighboring Poland or Lithuania because
the EC will not give them visas. Poland is especially hostile: previously colonial masters of Belarus, the Poles view themselves as enforcers of
the West's will in the East. The visas are extremely expensive by local standards. The only international airport is practically empty; there are
very few flights in or out.

Relations with Russia are far from perfect. The Russian oligarchs have struggled to squeeze loose Belarusian assets, industries and
pipelines. Lukashenko resisted the raiders from New York and Berlin and has no intention of giving up the national jewels to raiders from
Moscow. The result is tension. While there is much to be said for a close alliance to Russia, Belarus is well aware that the oligarchs lie
somewhere behind the Russian smile. The more Russia can muzzle the voracity of the oligarchs, the less suspicion there will be to poison
their natural affinities and mutual support.

For now, Lukashenko prefers to play a complicated game with the EC, even discussing the possible entry of Belarus to the united Europe. It
is not impossible: economically Belarus is in much better shape than the majority of East European states who are EC members.

Belarus has friendly relations with Venezuela and Cuba, with China and Vietnam. It is a socialist country, but the socialism is soft, with plenty
of room for private enterprise and personal freedoms. Belarus has found new life in preserving and developing the elements of socialism
which in the early 1990s were most discredited. In the wake of IMF despair, socialism suddenly pops back up with a confident gait, in new

¥ PDFmyURL.com


http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01
http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01

clothes and carrying with it a new hope. It is wonderful that Belarus has managed walk this tightrope between freedom and responsibility in
the midst of a disintegrating union and foreign interference. The Russian political analyst Sergey Kara Murza has said that the Belarusian
system could serve as the pattern for the resurrection of the socialist state. The lesson for neighboring Russians is especially valid, and
even poignant.

Edited by Paul Bennett
Israel Shamir can be reached at adam@israelshamir.net
(2) Cable VILNIUS 000732 - US Embassy on courier bringing USAid to NGOs

http//www.cablegatesearch.net/cable.php?id=05VILNIUS732

Subject

GOLEAGER TO DEAL QUIETLY WITH DETAINED BELARUSIAN COURIER Origin Embassy Vilnius Cable time Wed, 13 Jul 2005 12:12 UTC
Classification CONFIDENT IAL Reference id 05VILNIUS732 Source http//213.251.145.96/cable/2005/07/05VILNIUS732 html Release time Fri,
18 Feb 2011 00:12 UTC History First published on Fri, 18 Feb 2011 17:31 UTC

CONFIDENTIALVILNIUS 000732 SIPDIS STATE FOR EUR/NB AND EUR/UMB E.O. 12958: DECL: 07/12/2015 TAGS: PREL?[External
Political Relations] PGOV?[Internal Governmental Affairs] EAID?[Foreign Economic Assistance] BO?[Belarus] LH?[Lithuania]

SUBJECT: GOLEAGER TO DEAL QUIETLY WITH DETAINED BELARUSIAN COURIER Classified By: Political/Economic Officer Alexander
Titolo for reasons 14 (b) and (d) 1. (C) Summary: Senior GOL officials are focused on managing the detention by Lithuanian authorities of
a Belarusian employee of a USAID contractor on charges of money smuggling. The courier was arrested as she attempted to leave Lithuania
for Belarus with US$25,000, well over the limit set by Lithuanian law. The arrest puts the GOL in a delicate position as it seeks to balance its
commitments to the rule of law and heightened anti-terrorism measures (established in large part at USG urging) with the desire not to hand
the Minsk regime an excuse to further crack down on civil society and externally funded projects. End Summary. §2. (C) The July 8 arrest of --
————————————— by the Lithuanian Financial Crimes Investigation Service touched off a series of phone calls between Embassy Minsk, Embassy
Vilnius, and various GOL law enforcement and MFA officials over the weekend. ------------ was detained, along with two unidentified males,
after GOL officials found US$25,000 hidden in their car. The money was intended for use by the International Research and Exchanges
Board (IREX), which operates a USAID-funded project in Belarus. Anti-terrorism provisions requiring banks to notify the GOL of withdrawals
exceeding US$10,000 likely tipped GOL investigators off to ------------ 's activities. GOL officials told us they have records indicating that she
had moved a total of US$50,000 out of Lithuania on two prior trips. 3. (C) We discussed this situation on July 11 with Jonas Paslauskas,
Director of the MFA's America's Department who previously served for six years as the GOL's top envoy in Minsk. Paslauskas told us that
the MFA's leadership and other top GOL officials were working intensively on the issue. He said the GOL was keen to avoid giving the
Lukashenko regime an excuse to make it harder for foreign governments and NGOs to operate in Belarus. Paslauskas stressed that moving
large amounts of money across the border in such a matter is dangerous for several reasons. He offered to coordinate with the USG and
other organizations to avoid similar circumstances in the future. Paslauskas said the GOL uses a variety of individuals and routes to send

¥ PDFmyURL.com


http://www.cablegatesearch.net/cable.php?id=05VILNIUS732
http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01
http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01

money to groups in Belarus, including its diplomats. ...
(3) Soros conference on Belarus organized by Open Estonia Foundation

http://democraticbelarus.eu/node/5358

George Soros suggests giving Lukashenka opportunity to show intention to change Belarus' relations with Europe

2008-11-10 10:10 / naviny.by

Alyaksandr Lukashenka should be given an opportunity to show an intention not only to change Belarus' relations with Europe but also to
improve the internal situation, international financier George Soros said at the 13th Open Society Forum that was held in Tallinn, Estonia, on
November 6 and 7.

The main subject of the conference, organized by the Open Estonia Foundation in cooperation with the European Foreign Policy Council,
was the relationship between the European Union and Russia, but participants also touched on the theme of EU-Belarus relations.

Mr. Soros noted that the return of European Humanities University from Vilnius to Minsk would be appreciated, as its students want to study
in their country.

It is very encouraging that high-level European politicians do not forget about the problems of Belarus and want it to return into civilized
Europe, said Belarusian student lhar Sluchak, who has to study in Estonia for political reasons.

Participating in the forum were 2008 Nobel Peace Prize winner Martti Ahtisaari, Finland's president between 1994 and 2000; Estonian
President Toomas Hendrik llves; former Latvian President Vaira Vike-Freiberga; and other prominent politicians.

(4) Belarus declares Soros Foundation not eligible for tax concessions, fines it $3 million

http//www.timeshighereducation.co.uk/story.asp?storyCode=100891&sectioncode=26

Belarus turns on Soros
9 May 1997
Vera Rich

THE SOROS Foundation of Belarus has been fined US$3 million for alleged tax offences following an interim report on its activities from tax
inspectors commissioned by the Belarusian Security Council.

The tax authorities decided that 19 projects supported by the foundation are not eligible for tax concessions, and ruled that the back tax on

¥ PDFmyURL.com


http://democraticbelarus.eu/node/5358
http://www.timeshighereducation.co.uk/story.asp?storyCode=100891�ioncode=26
http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01
http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01

them must be paid forthwith, together with penalties for not having paid previously.

Under the present Belarusian tax regulations, programmes promoting science, education, culture, health care and environmental protection
do not have to pay tax or customs duties. But the inspectors say that not all the foundation's programmes fall into these categories.

The report cited, for example, the creation of "Chernobyl archives" and "documentaries" entitled The history of small towns in Belarus as not
qualifying for tax relief.

Tax inspections - and the subsequent fines - are rapidly developing into one of the main weapons of the authoritarian regime of President
Alaksandr Lukashenka against the democratic opposition. The tax regulations are so ambiguously worded, and change so rapidly, as to
leave considerable loopholes for prosecution. The audit of the foundation (which officials maintain contravenes the current Belarusian law
on public associations) was ordered by the Security Council in March after allegations that the foundation had made grants available to well-
known opposition figures and their families. Veranika Behun, head of the foundation's information service in Belarus, issued a denial.

The foundation, she said, had never given personal financial support to opposition figures, although it had given money to certain
organisations in which they were active. The foundation, Ms Behun stressed, supports "interesting ideas and projects, rather than individuals
- whatever their political views".

Simultaneously, with the start of the audit, Peter Byrne, director of the Soros Foundation's office in Belarus, was expelled from the country
for "meddling in the affairs of a sovereign state". It was alleged that he had helped organise opposition rallies - but the only "proof" offered
by the official Belarusian media was a film-clip showing his presence at a demonstration last November.

To date, the Soros Foundation has given Belarus $13 milion towards educational, health and environmental programmes.

In the central Asian republic of Kirghizstan the foundation has also been accused in the government press of interfering in the internal affairs
of the country by financing only opposition newspapers.

(5) Soros says his Foundations "will not play by Mr. Lukashenko's rules™

http//www.sorostrading.com/art7_12_97.html

The New York Times

July 12,1997

A Promoter of Democracy Angers the Authoritarians
By Judith Miller

MINSK, Belarus-- For the past decade, George Soros, the Hungarian-born financier and philanthropist, has spent more than a billion dollars

¥ PDFmyURL.com


http://www.sorostrading.com/art7_12_97.html
http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01
http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01

promoting a free press and political pluralism abroad -- everything the world's authoritarian rulers despise. Now some of those political
leaders are fighting back.

In Albania, Kyrgyzstan, Serbia and Croatia, Mr. Soros's foundations have been accused of shielding spies and breaking currency laws. His
employees have been assaulted and threatened with imprisonment or financial sanction for alleged crimes.

Here in Belarus, Mr. Soros recently suspended operations after the Government, headed by Aleksandr Lukashenko, the popular but
autocratic 42-year-old President, fined a Soros foundation $3 million for alleged tax violations and seized its bank account.

While expressing a desire to resolve the crisis here and lessen tensions with other authoritarian governments, the man whose own fortune
was made in high-stakes business gambles is vowing not to back down.

"We would like to continue working in Belarus, to do what we can wherever we can," Mr. Soros said in a recent interview in New York. "But we
insist that all our foundations remain independent. We will not play by Mr. Lukashenko's rules."

The growing pressure on Mr. Soros's philanthropic empire, which stretches from South Africa to Haiti and employs 1,300 people in 24
countries, with two regional offices in New York and Budapest, appears to have only stiffened his resolve.

This year he opened five new offices in Central Asia -- Mongolia, Tajikistan, Uzbekistan, Azerbaijan and Armenia -- and one in Guatemala, his
first in Latin America. And soon he is to open nine new foundations in southern Africa, he said, expanding the number of countries in which
his foundations are active to 40.

Moreover, given his growing personal fortune, which friends estimate at $5 billion, his efforts are likely to continue at current levels for at
least a decade, and perhaps for two.

While American foreign aid in the last decade has been cut in half in real terms, Mr. Soros, 66, recently signed a 20-year lease on his new
headquarters in New York.

In Central Europe alone, he spent more than $123 million between 1989 and 1994 trying to help democracy take root -- roughly five times
the sum spent by the United States Government's chief democracy-promoting foundation, the National Endowment for Democracy. ...

Mr. Soros's troubles in Belarus can be traced to the 1994 elections, when Mr. Lukashenko, a former boss of a collective farm, won an
overwhelming victory.

While Belarus's previous Government had stressed national identity and sought to free the country from Russian control, Mr. Lukashenko
campaigned on a platform of reunifying Belarus with the Russian heartland and its fellow Slavs, while ending corruption. ...

(6) Guardian's misleading headlines attempt to sway Belarus election against Lukashenko - Shamir

From: Israel Shamir <adam@israelshamir.net> Date: 06.01.2011 04:57 PM
¥ PDFmyURL.com


http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01
http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01

http://counterpunch.com/shamir01052011.html

The Secrets of Wikileaks
Julian Assange's Deal With the Devil
By ISRAEL SHAMIR

In Part One of my report last weekend here on the CounterPunch site | showed that the US was secretly funnelling money into Belarus to
fund the unelected opposition. Previously, the claim had been routinely denied. Now we have sterling proof. It is engraved in a confidential
cable from a US Embassy to the State Department. It is undeniable.

That is, if you found the cable and were able to understand it.
And you happened to understand the political background of the cable.

The cables are raw data. Not as raw as Afghan Diaries, the previous coup of Wikileaks, but still quite raw. They are written in obscure state
department lingo; much of the story is implied, as the cables were composed for colleagues and definitely not for strangers. They simply
have to be explained, interpreted, annotated and then finally delivered to the reader. Dumping raw cables onto the web would not do:you'd
never find the relevant cables and probably you wouldn't be able to understand its significance even if you did find it.

The main job of a newspaper or news website is to process raw data and transmit it to a reader. This work requires an experienced and
highly qualified staff. Not every newspaper or website has such resources, and none of the independent sites can compete with the
mainstream outlets for readership. If all the cables were published in a local newspaper in Oklahoma or Damascus, who would read them? In
order to get our news to you, our reader, we are forced to make use of the dreaded mainstream media.

That is why Julian Assange chose to partner with a few important Western liberal newspapers of the mainstream media. Let us make it
perfectly clear that we understand that all mainstream media are at their heart embedded; in bed with the Pentagon, the CIA, with Wall
Street and all its counterparts. Let us also make it clear that we understand that not every journalist on the staff of The Guardian, Le Monde
or The NY Times is a crooked enforcer of imperialist ideology; no, not even every editor. We do understand that not everyone is willing to
sacrifice their career to field a story that will attract storms of protest. From this point of view, the difference between the soft liberal and
the hardline imperialist media is one of style only.

Forinstance, if they plan to attack Afghanistan, the hardline Fox News would simply demand a high-profile strike against the sand rats, while
the liberal Guardian would publish a Polly Toynbee piece bewailing the bitter fate of Afghani women. The bottom line is the same: war.

Modern embedded media constitute the most powerful weapon of our rulers. The modern Russian writer Victor Pelevin succinctly explained
their modus operandi: "The embedded media does not care about the content and does not attempt to control it; they just add a drop of
poison to the stream in the right moment."

¥ PDFmyURL.com


http://counterpunch.com/shamir01052011.html
http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01
http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01

Furthermore, they skilfully arrange the information in order to mislead us. The headline might scream MURDER MOST FOUL but the article
describes an unavoidable accident. We do not look beyond the headline, but the headline has been written by the editor and not the
journalist who penned the article. Twitter is nothing but a mess of headlines; we are being trained to think in terms of slogans.

In the case of Belarus, the Guardian published three cables the day before elections in order to maximize the exposure and to influence the
results of the election. One of the headlines, published on December 18, 2010 said: "WikiLeaks: Lukashenka's [sic] fortune estimated at 9
billion USD". It was a very misleading headline. Wikileaks made no claims about Lukashenko's wealth. Read the entire article, and you will find
that it was nothing more than a US embassy employee who had heard a rumor and transmitted it to the State Department. Only in the
second to last sentence of the article do they mention that the cable admits: "the embassy employee couldn't verify the sources [sic!] or
accuracy of the information".

So a corrected headline would read: "Wikileaks reveals: US diplomats spread unverifiable rumors about Lukashenko's personal wealth." But
the Guardian made it appear as if it was Wikileaks itself that made the claim.

Let us suppose that one day Wikileaks will publish cables from the Russian Embassy in Washington to Moscow Centre. Shall we expect to
see in the Guardian a screaming headline like: "WikiLeaks: The Mossad behind 9/1111"

Isn't it more likely we would be soberly told: "Wikileaks reveals that Russian diplomats in Washington report the persistent rumors on Israeli
involvement in 9/11"?

Another cable on Belarus published on the same day was headlined: "US embassy cables: Belarus president justifies violence against
opponents".Again, a misleading headline, and again the majority will never read beyond it. In reality, this very interesting report contains the
debriefing of the Estonian Foreign Minister after his long chat with President Lukashenko. The most interesting factoid was deliberately not
highlighted in the article: Lukashenko told the Estonian visitor that the opposition in Belarus would never unite, and only existed "to live off
western grants." When you read the article, your eye gravitates to the highlighted section, skipping the valuable information just above. In
fact, the highlighted section itself says nothing about justifying violence against opponents. The text says something completely different:
"Lukashenko stated the opposition should expect to get hurt when they attack the riot police".Again, it is sterling truth: in every country,
people who attack riot police end up getting hurt. In Israel they also get shot, but that's another story.

Thus the Guardian made use of Wikileaks in order to influence Belarus voters and Western audiences, and prepare them for an Election Day
riot.

So here we are:in order to get valuable data to the people, Julian Assange had to make a deal with the devil: the mainstream media. It was
most natural for him to deal with the liberal flank of the mainstream, for the hardliners would not even touch it. But since the liberal papers
are also embedded, they freely distort the cables by attaching misleading headlines and misquoting from the text.

For me, a Guardian reader since |worked at the BBC in the mid-1970s, it is painful to say that the Guardian has become an impostor. This
paper pretends to provide the thinking liberal and socialist people of England with true information; but at the moment of truth, the
Guardian, like a good Blairite, will switch sides.

¥ PDFmyURL.com


http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01
http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01

Next, the Guardian apparently decided to destroy Wikileaks after using it. The Moor did his job, the Moor may go. The Guardian's embedded
editors, understanding full well that the Wikileaks crew won't be tamed or subverted, are preparing a book called The Rise and Fall of
Wikileaks. It's not quite released yet; they have still to arrange for the fall.

This will be done in two ways.

First, by slandering the Wikileaks chief Julian Assange. Destroy the head, and the body will wither and die. This is not the place to deal with
allegations in detail, but I've never seen an article more crooked and lying than the one the Guardian published recently on Assange - and I've
seen some beauties. It is trial by media in the best tradition of Pravda 1937. lts author Nick Davies ingratiated himself into the vicinity of the
trustful Julian and then bit him in the best scorpion's manner. Davies wrote years ago in his Flat Earth News that the practice of journalism in
the UKis "bent"; now he proven it beyond a doubt by his own writing.

There is no doubt:Assange never raped. The day after the alleged rape, the alleged victim boasted to her friends in a twitter that she had a
wonderful time with the alleged rapist. It was all published.

Moreover, if Swedish authorities are primarily concerned about prosecuting Julian for rape, why do they attach a special condition to their
demands of extradition, specifically reserving the right to pass him on to US authorities?

Nick Davies clearly performed a cruel hatchet job. But was publishing the article a simple case of bad judgement by the Guardian, or the
beginning of a smear campaign? "Once is happenstance, twice is coincidence, three times is enemy action", as James Bond in Goldfinger put
it neatly. Here is the second attack. The third piece was surprisingly an attempt to smear Assange by association with me.

This last attack was written by Andrew Brown has been described as "The Guardian's resident moron", and with good reason. | always enjoy
discussing my views, though Brown completely missed the subtleties and nuances of my writings. Andrew Brown is a man who understands
the public's need for screaming headlines. Now we are left with a lot of crazy bloggers who claim |am the Mossad's liaison to Wikileaks and
that Wikileaks is a wholly owned subsidiary of the Mossad.

Ido not for a moment think that anybody sane takes these ridiculous accusations seriously they are just more things to throw at Julian.lam
not a member of Wikileaks, not even a spokesman, just a friend. But even without me, Brown will still be able to attack Assange for quoting
Solzhenitsyn, the Nobel Prize winner and "notorious antisemite whose works are being published by a racist site." Quoting a popular blog,
Brown "is beneath contempt, and, from now on, beneath notice". Still, the Guardian editors let him off his leash from time to time, to their
eternal disgrace.

The second mode of attack on Wikileaks is to use it as a source of misinformation. These US State Department cables are double-edged
swords. They are full of rumors, trial balloons, and hopeful thinking. Worse, the newspaper headlines often declare that Wikileaks is the
source of the rumor, and leave it to the discerning reader to discover that an embassy staffer was the real source of the story. Readers
often do not understand that headlines are little more than come-ons, and reflect a very loose interpretation of the article content. They
tend to believe the misleading headline that says, "Wikileaks: Iran prepares nuclear weapons" or, "Wikileaks: all Arabs want the US to destroy
Iran". Wikileaks never said it! it was the Guardian and the NY Times that said it, and loudly. A corrected headline would look like this:

¥ PDFmyURL.com


http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01
http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01

Wikileaks reveals that US diplomats spread unsubstantiated rumours on the Iran nuclear program in order to ingratiate themselves with the
State Department

But you will not live long enough to see this headline. Such is the price for using mainstream media: they will eventually poison the purest
source.

However, | would rather place my bet on Assange. He is smart, and he has a mind of a first-class chess player. He has many surprises up his
sleeve. It is possible that the Guardian will have to rename their book The Rise and Rise of Wikileaks.

The IsraeliAngle

Now you can understand the mystery of Israeli satisfaction with Wikileaks. While the US officials were furious at the disclosure, Israelis were
rather smug and complacent. Haaretz has this headline: "Netanyahu: WikiLeaks revelations were good for Israel."

Simple-minded conspiracy junkies immediately concluded that Wikileaks is an Israeli device, or, in the words of a particularly single-minded
man: a "Zionist poison".

The truth is less fantastic, but much more depressing. The Guardian and the New York Times, Le Monde and Spiegel are quite unable to
publish a story unacceptable to Israel. They may pen a moderately embarrassing piece of fluff, or a slightly critical technical analysis in order
to convince discerning readers of their objectivity. They may even let an opponent air his or her views every once in a blue moon. But they
could never publish a story really damaging to Israel. This is true for all mainstream media.

Furthermore, no American ambassador would ever send a cable really unacceptable to Israel unless he intended to retire the next month.
Yet even supposing this kamikaze ambassador would send the cable, the newspapers would overlook it.

Even with thousands of secret cables about Israel in their hands, the mainstream media delays and prevaricates. They don't want anyone to
yell at them. That is why they have postponed publishing the articles. Once forced by circumstance or competition to publish the contents of
the cables, you can bet they'll twist the revelations into toady headlines and bury the truth in the final paragraph.

Always kind, Julian Assange attributes this behavior to the "sensitivity of the English, German and French audience". |am not that kind; I call
it cowardice, or if you insist, prudence. Any journalist who confronts the Jewish state will be made to suffer.

In such a situation, the mainstream media just can't help us. Professional journalists have families and careers to protect. We can't count on
them when the rubber meets the road. We shall never know and will never fully understand the truth behind any Israel-connected event as
long as the cables remain only in the hands of the mainstream media.

Edited by Paul Bennett

Israel Shamir can be reached at adam@israelshamir.net

¥ PDFmyURL.com


http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01
http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01

(7) Iran's Fear Of A George Soros-Funded "Velvet Revolution”
by ukit
Sun Jun 14, 2009 at 01:24:09 PM PST

http//www.dailykos.com/story/2009/6/14/742385/-Irans-Fear-Of-A-George-Soros-Funded-Velvet-Revolution-

As the aftermath of the contested Iranian election continues, it's worth remembering that it isn't a military attack by the U.S. or Israel that the
Islamic Republic of Iran fears most. It's a bloodless toppling of the regime as the result of reform and closer ties to the West.

The trademark green of Mr. Mousavi's campaign, while in theory representing of Islam, aggravated those fears, as many in power saw
parallels with the "Orange" and "Rose" revolutions that overthrew repressive regimes in Georgia and the Ukraine.

Ironically, the bogeyman pointed to by fundamentalist Iranian clerics is the same one often cited by American right-wing conspriracists -
liberal currency speculator and political philanthropist George Soros.

In 2007, Iran arrested and interrogated Haleh Esfandiari, an academic linked to Soros' Open Society Institute. The Iranians accused her of
plotting to lure Iranian reformers and dissidents into a network aimed at devising a non-violent overthrow of the Islamic government.

The ministry said the foundation had "played key roles in intrigues that have led to colourful revolutions in former Soviet republics in recent
years" and now aimed to overthrow Iran's government.

"In primary interrogations, she reiterated that the Soros Foundation has established an unofficial network with the potential of future
broader expansion, whose main objective is overthrowing the system," it said.

Esfandiari's alleged confession then led to the arrest of another Soros/ Open Society associate, Kian Tajbakhsh, an Iranian-American social
scientist. The Iranian government called Tajbakhsh "the manager and representative of American Soros Foundation in Iran." Both Esfandiari
and Tajbakhsh were eventually freed after wrangling between the Iranian and American governments, but not before eliciting the following
"confession" from Tajbakhsh.

The long-term goal of the Soros Foundation is to achieve an open society [in Iran]. The way to achieve this is to create a rift between the
rulers and the people. Through this rift, those parts of civil society which were formed and strengthened according to the concept of open
society will exert pressure on the rulers to change their conduct. This rift can be created like what happened in Georgia, or else this conduct
can be altered gradually, through elections and other "soft" methods. In order to create this rift, either you weaken the central government,
or else you strengthen that part of civil society which opposes the government.

The Iranian government's paranoia even led them to produce this bizarre public service message, featuring a CGl George Soros conspiring
with John McCain and the CIA.

¥ PDFmyURL.com


http://www.dailykos.com/story/2009/6/14/742385/-Irans-Fear-Of-A-George-Soros-Funded-Velvet-Revolution-
http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01
http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01

Iran's depiction of the American political elite includes a figure most Americans probably haven't heard of - Gene Sharp, a political scientist
and author of the book "The Politics of Non-Violent Action."

Sharp's writings were critical in the over throw of repressive governments in Eastern Europe. He outlined strategies for destroying a regime's
power by undermining their credibility with the people.

(8) Soros funding Iran opposition. Iran calls him "Jewish tycoon and the mastermind of ultra-modern colonialism"
George Soros Taking Heat Over Ties To Pro-Iranian Group

Courtney Comstock

Nov. 18, 2009

http//www.businessinsider.com/george-soros-taking-heat-over-ties-to-pro-iranian-qgroup-2009-11

He's not just being blamed for the weak dollar and everything else wrong with America. George Soros is also getting a beating for his
financial ties to NIAC, a pro-Iranian engagement group.

NIAC is in the news for potentially dodging federal rules for the registration of all lobbyists because NIAC isn't registered. A journalist says
NIAC lobbies, NIAC says it doesn't.

Soros is taking heat because he funds NIAC, the company whose head of "The New American Policy On Iran" portion, Patrick Disney, is the
author of emails that are among other documents suggesting (not very convincingly, it turns out) that NIAC does indeed lobby in breach of
federal rules.

The leaked emails emerged during a court case against the Iranian-American journalist, Hassan Daioleslam, who was the first to publicly
accuse the group of lobbying.

The group's leader, Trita Parsi, sued Daioeslam for defamation in 2007.Accusations have since emerged that Soros is tied to the group and
that the hedge fund king's speculative "Soros-style" investment habits, of all things, are further evidence of his being anti-American.

The general consensus is that it will be tough to prove that NIAC is in breach of federal rules, but critics of Soros are speaking out as if he's
been in on the grand scheme the whole time. Ed Lasky titles his American Thinker piece "George Soros's tentacles wind through pro-Iranian
groups.”

Daniel Luban points out in a counter-argument against all of the Soros-haters that this view of "Soros as a shadowy, dangerous and
destabilizing servant of the enemy" is pretty anti-Semitic. He then goes on to post another example of Soros-related anti-Semitism, an
Iranian propaganda video in which a cartoon version of Soros is cast as the "Jewish tycoon and the mastermind of ultra-modern
colonialism."
¥ PDFmyURL.com


http://www.businessinsider.com/george-soros-taking-heat-over-ties-to-pro-iranian-group-2009-11
http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01
http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01

Brief plot synopsis: Soros is in a White House office with John McCain and two CIA agents, Bill Smith and Gene Sharp. The four men devise
an evil plan for Iranian regime change that involves contacting powerful people with common interests (at which point the camera swings
over to sly George Soros who knowingly tips his glasses).

It's probably unlikely that he is involved in much more than throwing money around; Soros also donates to J street, the pro-Israel, pro-peace
counterparty to NIAC's pro engagement, pro-lran bent. But Soros is not exactly shying away from political agenda either. Earlier he released
a statement about his confidence in Sierra Leon as an emerging market in which he talks about the need for political reform.

(9) State Dep't organizes Youth Movements for further Color Revolutions, with Google & Facebook
Google's Revolution Factory - Alliance of Youth Movements: Color Revolution 2.0
by Tony Cartalucci Global Research, February 19, 2011

http//www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=23283 http//www.sott.net/articles/show/223894-Google-s-Revolution-Factory-
Alliance-of-Youth-Movements-Color-Revolution-2-0

In 2008, the Alliance of Youth Movements held its inaugural summit in New York City. Attending this summit was a combination of State
Department staff, Council on Foreign Relations members, former National Security staff, Department of Homeland Security advisers, and a
myriad of representatives from American corporations and mass media organizations including AT &T, Google, Facebook, NBC, ABC, CBS,
CNN, MSNBC, and MTV.

{click the following link, to see the official report showing State involvement}

httpJ//allyoumov.3cdn.net/f734ac45131b2bbcdb_w6m6idptn.pdf

One might suspect such a meeting of representatives involved in US economic, domestic and foreign policy, along with the shapers of public
opinion in the mass media would be convening to talk about America's future and how to facilitate it. Joining these policy makers, was an
army of "grassroots" activists that would "help" this facilitation.

Among them was a then little known group called "April 6" from Egypt. These Facebook "savvy" Egyptians would later meet US International
Crisis Group trustee Mohamed ElBaradei at the Cairo airport in Februrary 2010 and spend the next year campaigning and protesting on his
behalf in his bid to overthrow the government of Egyptian President Hosni Mubarak.

The Alliance of Youth Movements mission statement claims it is a not-for-profit organization dedicated to helping grassroots activists to
build their capacity and make a greater impact on the world. While this sounds fairly innocuous at first, even perhaps positive, upon
examining those involved in "Movements.org," a dark agenda is revealed of such nefarious intent it is almost difficult to believe.

Movement.org is officially partnered with the US Department of State and Columbia Law School. lts corporate sponsors include Google,
¥ PDFmyURL.com


http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=23283
ttp://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=23283
http://www.sott.net/articles/show/223894-Google-s-Revolution-Factory-Alliance-of-Youth-Movements-Color-Revolution-2-0
http://allyoumov.3cdn.net/f734ac45131b2bbcdb_w6m6idptn.pdf
http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01
http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01

Pepsi, and the Omnicon Group, all listed as members of the globocrat Council on Foreign Relations (CFR). CBS News is a sponsor and listed
on the globocrat Chatham House's corporate membership list. Other sponsors include Facebook, YouTube, Meetup, Howcast, National
Geographic, MSNBC, GenNext, and the Edelman public relations firm.

Movement.org's "team" includes Co-Founder Jared Cohen, a CFR member, Director of Google Ideas, and a former State Department
planning staff member under both Condoleezza Rice and Hilary Clinton.

Founding Movements.org with Cohen is Jason Liebman of Howcast Media which works with mega-corporate conglomerates like Proctor &
Gamble, Kodak, Staples, Ford, and government agencies such as the US State Department and the US Defense Department, to create
"custom branded entertainment, innovative social media, and tardeted rich-media campaigns." He was also with Google for 4 years where he
worked to partner with Time Warner (CFR), News Corporation (FoxNews, CFR) Viacom, Warner Music, Sony Pictures, Reuters, the New York
Times, and the Washington Post Company.

Roman Sunder is also credited with co-founding Movements.org. He founded Access 360 Media, a mass advertising company, and he also
organized the PTTOW! Summit which brought together 35 top executives from companies like AT&T (CFR), Quicksilver, Activison,
Facebook, HP, YouTube, Pepsi (CFR), and the US Government to discuss the future of the "youth industry." He is also a board member of
Gen Next, another non-profit organization focused on "affecting change for the next generation."

It is hard, considering these men's affiliations, to believe that the change they want to see is anything less than a generation that drinks
more Pepsi, buys more consumerist junk, and believes the United States government every time they purvey their lies to us via their
corporate owned media.

While the activists attending the Movements.org summit adhere to the philosophies of "left-leaning" liberalism, the very men behind the
summit, funding it, and prodding the agenda of these activists are America's mega-corporate combine. These are the very big-businesses
that have violated human rights worldwide, destroyed the environment, sell shoddy, overseas manufactured goods produced by workers
living in slave conditions, and pursue an agenda of greed and perpetual expansion at any cost. The hypocrisy is astounding unless of course
you understand that their nefarious, self-serving agenda could only be accomplished under the guise of genuine concern for humanity,
buried under mountains of feel-good rhetoric, and helped along by an army of exploited, naive youth.

What we see is not a foundation from which all activists can work from, but a foundation that has a very selective group of activists working
on "problem spots" the US State Department would like to see "changed." Sudan, Iran, Saudi Arabia, Egypt, Eastern Europe, Venezuela, and
even Thailand - where ever protesters and movements are working to undermine governments non-conducive to corporate America's
agenda, you will find Movements.org supporting their efforts.

The April 6 Movement of Egypt is one of them, and their role in the apparent success of the US ousting of Hosni Mubarak that may see their
man Mohamed ElBaradei in office is a perfect example of how this new army of prodded youth will be deployed. It is color revolution 2.0, run
directly out of the US State Department with the support of corporate America.

It would be strongly recommended that readers go to Movements.org themselves and explore the website, in particular the 3 summits they

¥ PDFmyURL.com


http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01
http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01

have held and those that were in attendance. Everyone from the RAND Corporation to the Council on Foreign Relations comes to "prod."
Movements.org truly is a new tentacle for manipulating and undermining the sovereignty of foreign nations.

(10) State Dep't sponsors Alliance of Youth Movements for REGIME CHANGE

http://en.wikipedia.org/wiki/Alliance_of_Youth_Movements

Alliance of Youth Movements

The Alliance of Youth Movements was an event in 2008 which led to the creation of Movements.org, a non profit organization dedicated to
identifying, connecting, and supporting, digital activists. ...

Movements.org began with a December 2008 summit in New York City to identify, convene, and engage 21st century movements online for
the first time in history. The United States Department of State partnered with Facebook, Howcast, MTV, Google, YouTube, AT &T, JetBlue,
Gen-Next, Access 360 Media, and Columbia Law School to launch a global network and empower young people mobilizing against violence
and oppression. The inaugural summit was called the Alliance of Youth Movements Summit. Later when the organization launched its
website in 2011, Movements.org, they began to refer to the organization as Movements.org.

Founders of Movements.org include Jared Cohen, former advisor to both Secretaries of State Condoleezza Rice and Hillary Clinton and
now Director of Google Ideas at Google, Jason Liebman, CEO and co-founder of Howcast and Roman Tsunder, co-founder of Access 360
Media.

Speakers at the inaugural 2008 summit included actress Whoopi Goldberg, Facebook Co-Founder Dustin Moskovitz, The Obama
CampaignOs New Media Team, and then-current Under Secretary of State for Public Diplomacy and Public Affairs of the United States
James K. Glassman.

In March 2009 U.S. Secretary of State Hillary Clinton announced and endorsed the Second Alliance for Youth Movements Summit[1], which
was held October 1416, 2009, in Mexico City . This Summit explored the role of technology in mobilizing young people working to end
violence throughout Latin America and around the world. Young delegates, described by Secretary Clinton as Othe vanguard of a rising
generation of citizen activists,0O[2] were joined by more than 15 private and public partners, including the worldOs leading technology
companies. Together they launched discussions on how to best use the latest technological tools to catalyze change, build movements,
and transform lives.

Recent activities

AYM's most recent summit look place in London March 9-11, 2010. Speakers included: Scott Heiferman, CEO of MeetUp.com , Martin Sorrell,
CEO and Founder WPP Group, and skype conversation with Jack Dorsey Co-Founder and Chairman of Twitter.

References

¥ PDFmyURL.com


http://en.wikipedia.org/wiki/Alliance_of_Youth_Movements
http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01
http://pdfmyurl.com?otsrc=watermark&otclc=0.01

1.2 "Remarks At TecMilenio University" . U.S. Department of State.2009-03-26. Retrieved 2010-02-01.

2 A "Secretary Clinton Delivers Video Message for Alliance for Youth Movements Summit" . U.S. Department of State. 2009-10-16. Retrieved
2010-02-01.

This page was last modified on 15 February 2011 at 00:03.

(11) The Wikileaks-Egypt-White House-US Government Connection
January 30, 2011

Douglas Stewart

http//ameristroikawordpress.com/2011/01/30/the-wikileaks-egypt-white-house-us-government-connection/

This is a little tough to follow so lam going to keep it as simple and as clean as possible. On January 28, 2011 Wikileaks released a cable that
showed US Government awareness and involvement in Egyptian affairs. No